Emmaus Björkå

Ångpannegatan 6 A
www.emmausbjorka.se
info@emmausbjorka.se

Tillsammans för en bättre värld

Emmaus BjörkaVårt mål är att jordens resurser ska delas lika och användas på ett sätt som är positivt för både människa och miljö. Vi stödjer människor som själva tagit upp kampen för en bättre tillvaro, främst i Syd men även i Sverige. Våra samarbetsorganisationer finns i Angola, Moçambique, Nicaragua, Palestina och Västsahara. Hit går det överskott vi får genom att driva second hand-butiker. Second hand är vårt sätt att skapa resurser, men återanvändning är också ett mål i sig. En bättre värld är möjlig!

Var med oss och förändra

Emmaus Björkå är en ideell förening och drivs av våra medlemmar. Vi tar politisk ställning, men inte partipolitisk. Vi har inte heller någon religiös anknytning. Alla som ställer sig bakom våra stadgar och vår vision kan bli medlem hos oss.

Det finns 260 Emmausgrupper i 16 europeiska länder. Det finns ännu fler över hela världen. Alla tror på att man inte bara kan lindra nöd utan också undanröja dess orsaker. Det tror Emmaus Björkå också.